فیاضی در گفت وگو با لیدی شال بیان كرد

افزایش ۱۰ برابری جمع آوری گازهای همراه در دولت سیزدهم با استفاده از ظرفیتهای دانش بنیان

افزایش ۱۰ برابری جمع آوری گازهای همراه در دولت سیزدهم با استفاده از ظرفیتهای دانش بنیان

به گزارش لیدی شال، یک نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اثر تکیه به فناوری و تکنولوژی ساخته شده توسط شرکتهای دانش بنیان توانستیم جمع آوری گازهای همراه را به میزان 10 برابر افزایش دهیم. به این ترتیب، از ضرری که کشور هر ساله متحمل می شد، جلوگیری کردیم و درآمد خوبی هم برای کشور دارد. این موارد از نتایج توجه ویژه صنعت نفت و گاز به دانش بنیان هاست که به درستی در دولت سیزدهم مدنظر بود.


به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، ناگفته پیداست که پشت هر موفقیتی، برنامه ریزی، تلاش و سیاستگذاری های صحیح نهفته است. در دولت سیزدهم نیز نتایج مثبت فراوانی در عرصه های مختلف همچون در حوزه انرژی به دست آمد.
دستاوردهایی همچون ۲۸.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شده برای ۱۳۲ طرح راهبردی بالادست و پایین دست صنعت نفت و گاز، بهره برداری از بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی، افزایش ۳۰ درصد حجم صادرات گاز به کشورهای همسایه در کنار افزایش ۱۰۰ درصدی حجم صادرات LPG و رشد ۳۶ درصدی ذخیره سازی گاز برای مقابله با ناترازی مقطعی در زمستان تنها و تنها بوسیله اعتماد به خود و استفاده از فرصت ها و ظرفیتهای موجود در دولت شهید رئیسی فرصت تحقق پیدا کرد.
در دولت شهید رئیسی نگاه ها از غرب به شرق و از بیرون به داخل معطوف شد. بنابراین، تکیه گاه اولیه و اصلی کشور، نخبگان، متخصصان، شرکت های دانش بنیان، عزم و اراده انقلابی دولت و ظرفیت ها و امکانات موجود بود. در همین راستا، به استفاده حداکثری از فرصت ارتباط با همسایگان نیز پرداختیم.
ارتباط مبتنی بر عزت و اقتدار با همسایگان در دستور کار قرار گرفت و زمینه برای افزایش صادرات گاز به کشورهای همسایه بیش از پیش برقرار شد. تبدیل مناقشات به مذاکره نیز در دستور کار بود. در همین راستا، تنش زدایی از روابط تهران-عشق آباد مدنظر قرار گرفت و زمینه برای ازسرگیری واردات گاز از ترکمنستان برقرار شد.
عبدالوحید فیاضی، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا سیاست های دولت سیزدهم در عرصه انرژی و دستاوردهای شهید رئیسی را تشریح نمود.
رشد ۴ و نیم برابری دانش بنیان ها در دولت سیزدهم
فیاضی درباب رشد ۴ و نیم برابری دانش بنیان ها در دولت سیزدهم اشاره کرد: طی سالهای اخیر افزایش شایان توجه دانش بنیان ها را در کشور داشتیم. قبلاً فضایی برای فعالیت این شرکتها وجود نداشت. خوشبختانه دولت سیزدهم توفیقات خوبی در حوزه استفاده از دستاوردهای دانش بنیانی داشت.
وی افزود: همراهی مجلس یازدهم را هم در حوزه پشتیبانی از دانش بنیان ها نباید نادیده بگیریم. در مجلس یازدهم قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب شد که بستر مناسبی جهت استفاده از این ظرفیت در کشور مهیا کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: امیدواریم در شرایطی که دولت جدید روی کار می آید و مجلس جدید نیز کارش را آغاز نموده است، کارگشایی های بیشتر و بهتری در حوزه استفاده حداکثری از ظرفیت دانش بنیان ها در کشور داشته باشیم.
فیاضی اظهار داشت: پشتیبانی از دانش بنیان ها مزیت های زیادی برای کشور دارد. به این ترتیب، می توانیم در مقابل کشورهایی که از فناوری های بالا برخوردار می باشند، از موقعیت بهتری برخوردار شویم و سطح تکنولوژی کشور را ارتقا ببخشیم.
وی افزود: هدف باید این باشد که خودمان را در کنار کشورهای پیشرفته و دارای فناوری های روز دنیا مطرح نماییم. تحقق این امر بوسیله استفاده از ظرفیتهای دانش بنیانی کشور میسر می شود. تا رسیدن به این هدف راه طولانی ای در پیش داریم و باید به تلاش ها دراین زمینه ادامه دهیم.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: خوشبختانه ظرفیتهای خوبی به لحاظ دانش بنیانی در کشور وجود دارد. امیدواریم در سایه سیاستگذاری های صحیح از این فرصت ها به خوبی بهره برداری نماییم.
فیاضی اظهار داشت: توجه به علم، فناوری و پژوهش در دولت سیزدهم به درستی در دستور کار قرار داشت و امیدواریم این روند در دولت بعدی نیز ادامه یابد.
جلوگیری از عدم النفع با جمع آوری گازهای همراه
وی افزود: بر اثر تکیه به فناوری و تکنولوژی تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان توانستیم جمع آوری گازهای همراه نفت را به میزان ۱۰ برابر افزایش دهیم. به این ترتیب، از ضرری که کشور هر ساله معادل ۱۸ میلیارد مترمکعب متحمل می شد، جلوگیری کردیم که معادل صادرات گاز طبیعی کشور است و درآمد خوبی نیز برای کشور دارد. این موارد از نتایج توجه ویژه صنعت نفت و گاز به دانش بنیان هاست که به درستی در دولت سیزدهم مدنظر بود.
این نماینده مجلس اشاره کرد: در دولت شهید رئیسی در عرصه انرژی نگاه ویژه ای به شرکت های دانش بنیان و استفاده از دستاوردهایشان داشتیم. اولویت هایی که لازم بود، مدنظر قرار گرفت و نتایج خوبی به دست آمد. شواهد نشان میدهد که دولت سیزدهم در حوزه پشتیبانی از دانش بنیان ها و استفاده از دستاوردهای آنها موفق عملکرد کرده است.
عوامل موفقیت دولت سیزدهم در فروش نفت خام
وی افزود: بر اثر سیاستگذاری هایی همچون استفاده از دانش بنیان ها افزایش ۳۰۰ درصدی صادرات و افزایش ۶۳ درصدی تولید نفت خام کشور رقم خورد که در مجلس سنای آمریکا نیز به مسئله افزایش تولید نفت خام ایران اشاره شد.
فیاضی در آخر اشاره کرد: عوامل مختلفی در موفقیت دولت سیزدهم در فروش نفت خام کشور موثر بود. از یک طرف سیاستگذاری های صحیح در داخل کشور مانند استفاده از ظرفیت داخلی و دانش بنیانی در دستور کار بود و از جانب دیگر، در عرصه سیاست خارجی نیز عملکرد خوبی داشتیم. شهید امیرعبداللهیان نیز اقدامات خوبی در وزارت امور خارجه بمنظور توسعه روابط با دیگر کشورها به اجرا گذاشت و این مسائل نیز در افزایش فروش نفت خام کشور اثرگذار بود.




منبع:

1403/03/28
12:44:48
5.0 / 5
303
تگهای خبر: صادرات , فروش , فناوری , واردات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
لیدی شال LadyShal