با تلاش فناوران داخلی محقق شد

عرضه نرم افزاری برای تجاری سازی پهپادهای بومی ایران در كشورهای حوزه خلیج فارس

عرضه نرم افزاری برای تجاری سازی پهپادهای بومی ایران در كشورهای حوزه خلیج فارس

به گزارش لیدی شال با عنایت به توسعه فناوری های در رابطه با پهپاد و چالش های موجود در زمینه بازارسازی، به تازگی یكی از شركت های فناور با بارگذاری نسخه جدید از نرم افزاری توانست ابزاری را برای تجاری سازی و برندینگ پهپادهای ایرانی در بازارهای داخلی و كشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد كند.


علی فرقانی، مجری طرح در گفتگو با ایسنا، حوزه فعالیت این شركت را عرضه خدمات در زمینه پهپاد دانست و اظهار داشت: ولی در یك سال قبل به علت رشد فناوری های بومی در كشور، با كمبود ابزارهایی برای عرضه و عرضه محصولات دانش بنیان مواجه شدیم؛ ازاین رو ما برای رفع این مشكل طرحی را اجرایی سازی كردیم.
وی افزود: برای رفع این چالش نرم افزاری در زمینه خرید و فروش محصولات حوزه های پهپاد، رباتیك و الكترونیك طراحی كردیم، ولی آغاز فعالیت این نرم افزار در زمینه تجاری سازی پهپادها است.
فرقانی تصریح كرد: كاربران می توانند محصولات و یا هر خدمتی كه در این زمینه عرضه می دهند، با استفاده از این نرم افزار به جامعه هدف خود معرفی كنند.
مجری طرح، عرضه آموزش های مجانی آنلاین را از دیگر بخش های این نرم افزار نام برد و افزود: علاوه بر آن تلاش داریم تا بانك داده ها را در زمینه سیستم های پهپادی راه اندازی نماییم. این بانك داده ها می توانند در زمینه سازماندهی اكوسیستم كارآفرینی و كسب و كارهای پهپادی موثر باشند.
فرقانی، برندسازی و تولید محتوا را از دیگر خدماتی نام برد كه از راه این نرم افزار به كاربران عرضه می شود و اضافه كرد: شركتی كه دارای یك محصول بومی است، ولی بازار كاری خویش را نمی تواند پیدا كند، ما با استفاده از این نرم افزار كمك می نماییم تا صاحبان محصولات بتوانند با برندسازی، نسبت به بازاریابی محصولات خود اقدام نمایند.
به قول مجری طرح از راه این نرم افزار، شركت های فناور حوزه پهپاد می توانند در كشورهای حاشیه خلیج فارس بخصوص كشورهای "كویت" و "امارات متحده عربی" بعنوان خریداران خوب محصولات پهپادی مبادرت به بازاریابی كنند. به تازگی هم این شركت تلاش هایی را برای انجام مذاكره با كشور تركیه و كشورهای نزدیك به اروپا برای بازاریابی محصولات ایرانی در دستور كاری خود قرار داده است.
وی خاطرنشان كرد: نسخه جدید این نرم افزار تجاری سازی محصولات دانش بنیان حوزه پهپادی بارگذاری شده است.
این محقق، در مورد میزان موفقیت این نرم افزار در بازاریابی محصولات پهپادی ایرانی، توضیح داد: ما در فاز اول كه شامل انعقاد قرارداد می شود، دخل و تصرفی نداریم و بیشتر بعنوان واسط میان صاحبان محصولات با خریداران هستیم و در مراحل بعدی هم در كنار شركت ها هستیم تا خدماتی را برای برند سازی و تجاری سازی عرضه دهیم؛ ازاین رو ما آماری از میزان تجاری سازی نداریم، ولی شاهدیم كه در ۶ ماه گذشته حدود ۳۲ تست پایلوت برای خریداران انجام شده است.
وی تصریح كرد: هر چند كه میزان تجاری سازی در این نرم افزار رقم بالایی نیست؛ ولی بازار كنونی ایران در حال رشد است و ازاین رو نیازمند بسترها و ابزارهایی برای بازاریابی است. این ابزارها به صورت دولتی محقق نمی شوند و لازم است بخش خصوصی وارد شود.



1398/07/05
14:09:03
5.0 / 5
4689
تگهای خبر: آنلاین , بازار , تجاری , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
لیدی شال LadyShal