در ۴ ماه نخست امسال؛

۷۷ درصد منابع بودجه محقق شد

۷۷ درصد منابع بودجه محقق شد

لیدی شال: بررسی عملکرد منابع و مصارف عمومی در چهارماهه ابتدایی سال 1403 نشان میدهد منابع محقق شده در طول این مدت 77 درصد از رقم مصوب را تشکیل می دهد.



به گزارش لیدی شال به نقل از مهر، بررسی عملکرد منابع و مصارف عمومی در چهارماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ که از طرف مرکز پژوهش های مجلس انجام شده، نشان میدهد که منابع محقق شده در چهار ماهه نخست سال ۷۷ درصد از رقم مصوب را تشکیل می دهد.
درآمدهای مالیاتی با ۷۴ درصد تحقق، منبع اصلی تامین مالی بوده و درآمدهای گمرکی تنها ۵۷ درصد از رقم مصوب را محقق کرده است.
همچنین کسری تراز نقدی دولت در این دوره به ۱۹ هزار میلیارد تومان رسید که با بهره گیری از منابع صندوق توسعه ملی و منابع موضوع ماده (۱۲۵) قانون محاسبات عمومی پوشش داده شده است.
عملکرد منابع سازمان هدفمندی یارانه ها در تبصره «۸» قانون بودجه نشان دهنده تحقق ۵۵ درصد از منابع مصوب است و پیش بینی می شود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کسری داشته باشد.
شایان ذکر است عملکرد منابع هدفمندی با عدم واریز سهم صندوق توسعه ملی از صادرات فرآورده های نفتی هم راه است.
به طور کلی پیش بینی می شود تا انتهای سال ۱۴۰۳، ۸۹ درصد از منابع بودجه عمومی محقق شود و با فرض اختصاص ۱۰۰ درصدی مصارف، حداقل ۲۷۰ هزار میلیارد تومان منابع جدید نیاز است.
پیش بینی می شود این کسری از محل استقراض از صندوق توسعه ملی، انتشار اوراق بدهی مازاد بر سقف بودجه و عدم اختصاص برخی مصارف جبران شود.

1403/07/30
09:06:03
5.0 / 5
12
تگهای خبر: صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
لیدی شال LadyShal