رئیس سازمان شیلات ایران اعلام كرد

افزایش ۳۹ درصدی ارزش صادرات خاویار در ۶ ماهه امسال

افزایش ۳۹ درصدی ارزش صادرات خاویار در ۶ ماهه امسال

لیدی شال: ماهیان زینتی با 21 درصد از نظر وزنی و 91 درصد از نظر ارزشی پیشرو محصولات صادراتی شیلاتی در شش ماهه ابتدایی سال جاری شدند.


به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، رییس سازمان شیلات ایران از افزایش ۴۴ درصدی وزن محصولات صادراتی طی شش ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با زمان مشابه گذشته آگاهی داد و اظهار داشت: در شش ماهه ابتدایی سال جاری ۲۴۸.۴۴۱ کیلوگرم ماهیان زینتی به ارزش ۴۷۲.۳۳۱ دلار صادر شد که در مقایسه با زمان مشابه گذشته از نظر وزنی دارای افزایش ۲۱ درصدی و از نظر ارزشی دارای ارزش ۹۱ درصدی است.

سید حسین حسینی اضافه کرد: در شش ماهه ابتدایی سال جاری بالاتر از ۵۰ هزار تن انواع ماهیان دریایی به ارزش ۸۸.۷ میلیون دلار صادر شد که در مقایسه با زمان مشابه گذشته از رشد ۵۸ درصدی از نظر وزنی و ارزشی برخوردار بوده است.

وی اشاره کرد: در صورتیکه طی شش ماهه ابتدایی سال قبل ۱.۷۴۷ کیلوگرم خاویار صادر شده بود در زمان مشابه سال جاری ۲.۸۱۵ کیلوگرم خاویار صادر شد که از نظر وزنی از رشد بالاتر از ۶۱ درصدی و از نظر ارزشی از رشد ۳۹.۵ درصدی برخوردار شد.

حسینی افزود: در شش ماهه ابتدایی سال قبل بالاتر از ۳۵ هزار تن خوراک آبزیان به ارزش ۲۹.۷ میلیون دلار صادر شد که این رقم امسال به بالای ۶۰ هزار تن و ارزش بالاتر از ۵۰ میلیون دلار رسید که از رشد ۷۰ درصدی از نظر وزنی و۶۹ درصدی از نظر ارزشی برخوردار بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد: مقایسه آمار صادراتی در شش ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با زمان مشابه گذشته نشان از افزایش ۴۴ درصدی از نظر وزنی و ۲۸ درصدی از نظر ارزشی دارد به شکلی که در سال قبل حدود ۹۹ هزار تن به ارزش بالاتر از ۱۷۰ میلیون دلار انواع محصولات شیلاتی صادر شد در صورتیکه این رقم در شش ماهه ابتدایی سال جاری به حدود ۱۴۲.۵ هزار تن از نظر وزنی و حدود ۲۱۹.۵ میلیون دلار از نظر ارزشی افزایش داشته است.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش واردات تون ماهیان در شش ماهه ابتدایی سال جاری اظهار داشت: با وجود افزایش واردات، مدیریت صحیح انجام شده، موجب شد این محصول در مقایسه به سایر محصولات مصرفی مردم از ثبات قیمت یکساله برخوردار نباشد و بازارکنسرو ماهی تون در حالت تعادل قرار بگیرد.

بنا بر اعلام سازمان شیلات ایران، حسینی اضافه کرد: در شش ماهه ابتدایی سال جاری ۲۴.۸۱۶.۵۲۰ کیلوگرم و دارای ارزش ۵۸.۶۷۴.۱۸۰ دلار تون ماهی به کشور وارد شد که در مقایسه با زمان مشابه گذشته از افزایش برخوردار بوده است.

وی در آخر اظهار داشت: پودر ماهی از دیگر اقلام وارداتی صنایع خوراک آماده آبزیان شمرده می شود که در شش ماهه ابتدایی سال قبل به میزان ۱۰۰ تن و به ارزش ۱۱۴ هزار دلار وارد صنعت ساخت خوراک آبزیان شد.



1403/07/28
12:17:25
5.0 / 5
31
تگهای خبر: بازار , صادرات , قیمت , كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
لیدی شال LadyShal