دبیر انجمن ایرلاین ها خبر داد

اعلام نرخ های جدید بلیت هواپیما تا چند روز دیگر

اعلام نرخ های جدید بلیت هواپیما تا چند روز دیگر

به گزارش لیدی شال، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اعلان اینکه شرکت های هواپیمایی در ایام آینده نرخ های جدید بلیت را روی سایت هایشان بارگذاری خواهند کرد، اظهار داشت: نرخ های فعلی بلیت هواپیما که در بازار است با توجه به این که توسط عوامل بازار سیاه تعیین می شود، مورد تایید ما نیست و معتقدیم آزادسازی موجب می شود نرخ های جدید از نرخی که در بازار سیاه است، کمتر شود.



مقصود اسعدی سامانی در گفت و گو با ایسنا، درباب آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار داشت: رای دیوان عدالت درباب آزادسازی نرخ گذاری بلیت هوایپما تاکیدی بر اجرای ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه است که در برنامه ششم توسعه نیز بر اجرای آن تاکید گردیده است.

وی ادامه داد: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ اجرائی شد و اثرات مثبتی جهت زندگی مردم داشت؛ بطوریکه سال ۱۳۹۴ معادل ۱۷ میلیون مسافر داخلی داشتیم که این عدد در سال ۱۳۹۷ به ۲۴ میلیون نفر رسید؛ این یعنی آزادسازی نرخ موجب افزایش جابجایی مسافران شد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور با اعلان اینکه پس از ورود دولت به این بخش و قیمت گذاری دستوری، شاهد کاهش تعداد مسافران بودیم و سال قبل حدود ۱۸ میلیون مسافر داخلی جابجا شد، اظهار داشت: زمانی که آزادسازی صورت گرفت اقشار مختلفی از مردم توانستند از حمل و نقل هوایی بهره گیرند اما مسئولان به خیال خود با دستوری کردن قیمت می توانند نرخها را ثابت نگه دارند و این موجب شد هم مردم متضرر شوند و هم شرکت های هواپیمایی نتوانند نقدینگی لازم را به دست بیاورند و خدمات خودرا بالا برند. از طرفی ناوگان کشور کاهش پیدا کرد و تعدادی از هواپیماها هم زمین گیر شدند.

به گفته ی ایشان، هواپیماهایی در کشور موجود است که اگر نقدینگی وجود داشت شرکتها می توانستند باردیگر آنها را وارد شبکه کنند.

اسعدی سامانی اشاره کرد: در نهایت شرکتها به سبب مشکلات موجود به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و دیوان نیز رسیدگی کرد و رای را به نفع شرکت های هواپیمایی صادر کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آزادسازی نرخ بلیت هواپیما منجر به افرایش چندبرابری قیمت آن نخواهد شد؟ اظهار داشت: شرکت های هواپیمایی در نرخ گذاری نیز برمبنای عوامل موثر در قیمت تمام شده که شامل هزینه های تعمیرات، چک های دوره ای، هزینه های پرواز، سوخت، بیمه، خدمات زمینی و.... قیمت را تعیین می کنند. سقفی نیز مشخص خواهد شد که فراتر از آن در بازار نرود و انجمن نیز بر شرکتها نظارت خواهدنمود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به این که آن چه در قیمت فعلی بلیت لحاظ شده قیمت سوخت برمبنای ۶۰۰ تومان است، اظهار داشت: شرکتها حتی یک ریال سود هم از بابت این سوخت بهره مند نمی شوند و این در حقیقت یارانه دولت به مردم است. این که تعدادی از مسئولان مطرح می کنند که شرکتها سود چند هزار میلیاردی بابت سوخت هواپیما دارند، اینطور نیست.

وی عنوان کرد: انجمن نظرات خودرا به دولت اعلام نموده که تاثیر تغییر قیمت سوخت بر قیمت تمام شده هر ساعت صندلی چقدر است و چناچه دولت هر تصمیمی بگیرد شرکتها از آن تبعیت می کنند.

اسعدی سامانی در ادامه اظهار داشت: قیمت بلیت هواپیما بعد از آزادسازی چندین برابر نخواهد شد. آن چیزی که به سازمان هواپیمایی در سال قبل اعلام کردیم نرخ ۵۱ دلار برای هر ساعت صندلی بود ولی شورای عالی هواپیمایی با ۴۱ دلار با نرخ مرکز مبادله هر دلار ۴۵ هزار تومان به جمع بندی رسید. در حالی که این ارز هم به درستی و بصورت کامل به شرکتها تعلق نمی گیرد و آنها مجبورند هزینه های خودرا بوسیله دیگر تامین کنند.

وی با اعلان اینکه نرخ هایی که در بازار است با توجه به این که توسط عوامل بازار سیاه تعیین می شود مورد تایید ما نیست، اظهار داشت: نرخ های جدیدی که شرکتها اعلام می کنند، پایین تر از نرخ های موجود در بازار است. معتقدیم آزادسازی موجب می شود حتی نرخ ها از نرخی که در بازار سیاه است کمتر شود. شرکتها با عنایت به این که برنامه ریزی پرواز دارند باید صندلی های خودرا عرضه کنند و اگر عرضه صورت نگیرد، ضرر خواهند کرد تلاش می کنند در بازار قیمت های خودرا به صورتی تعیین کنند که بتوانند تمام صندلی ها خودرا تکمیل و نرخ های خودرا تعدیل کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در آخر اظهار داشت: شرکتها در ایام آینده نرخ های خودرا روی سایت هایشان بارگذاری خواهند کرد و در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.




1403/04/09
12:16:59
5.0 / 5
248
تگهای خبر: بازار , خدمات , زندگی , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
لینک دوستان لیدی شال
لیدی شال LadyShal