دستورالعمل اسقاط خودرو های فرسوده به گمرک ابلاغ گردید

دستورالعمل اسقاط خودرو های فرسوده به گمرک ابلاغ گردید

لیدی شال: دستورالعمل اجرائی اسقاط خودرو های فرسوده جهت واردات و تولید انواع خودرو موضوع ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو به گمرک ایران ابلاغ گردید.



به گزارش لیدی شال به نقل از مهر، بخشنامه مبحث آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو توسط مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات معاونت برنامه ریزی و مقررات سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ گردید.
در این ابلاغیه آمده است: به پیوست تصویر تصویب نامه شماره ۲۴۳۳۶۸ ت ۶۱۳۸۷ ه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ هیأت وزیران در مورد دستورالعمل اجرایی اسقاط خودرو های فرسوده جهت واردات و تولید انواع خودرو مبحث ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو جهت اقدام مقتضی و ابلاغ به گمرکات اجرایی ایفاد می گردد.
برای مشاهده جزئیات دستورالعمل اجرایی اسقاط خودرو های فرسوده اینجا را کلیک کنید.
گفتنی است، بر طبق این آیین نامه سن فرسودگی خودرو ها به شرح جدول زیر است.


همچنین مطابق با این آیین نامه واردکنندگان خودرو (غیر از برقی و هیبریدی (ترکیبی)) مکلفند به ازای واردات هر یک خودرو، مطابق با رتبه انرژی خودروی وارداتی و با عنایت به قیمت خودروی وارداتی خود مطابق با جدول زیر نسبت به عرضه گواهی اسقاط مطابق با گروه کاربری متناسب اقدام نمایند.


بر اساس این آیین نامه اولویت نوسازی ناوگان و محدودیت تردد خودرو های فرسوده که در سامانه ثبت نام و برای اسقاط اعلام آمادگی کرده اند، به شرح جدول زیر است.


1403/02/31
12:42:34
5.0 / 5
488
تگهای خبر: تجارت , صادرات , قیمت , واردات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
لیدی شال LadyShal