چرایی اختلال در یک پیامرسان داخلی و توضیح وزیر ارتباطات

چرایی اختلال در یک پیامرسان داخلی و توضیح وزیر ارتباطات

لیدی شال: بدنبال اختلال رخ داده در یک پیامرسان داخلی طی روزهای گذشته، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دراین زمینه توضیح داد درحال راه اندازی دیتاسنتر دوم این پیام رسان ها هستند تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشند.



به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، هفته دوم فروردین ماه در سال ۱۴۰۳ با خبر اختلال در یک پیامرسان داخلی شروع شد. ماجرا از این قرار بود که تعدادی کاربران در فضای مجازی از اختلال در پیامرسان ایتا خبر دادند و امکان ارسال و دریافت پیام در آن وجود نداشت. با گذشت زمان اندکی از اعلام این خبر روابط عمومی این پیامرسان ضمن تأیید این خبر دلیل آنرا اینطور توضیح داد که به سبب اشکال فنی در تجهیزات سخت افزاری شبکه، ارتباط کاربران با اختلال و قطعی مواجه می باشد.

مسئله ای که عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در حاشیه جلسه هیأت دولت به آن اشاره نمود و توضیح داد: درحال راه اندازی دیتا سنتر دوم این پیامرسان ها هستیم تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

وی درباره ی تعدد اختلال ها در پیامرسان ها، اظهار داشت: در ایام گذشته چند ساعت یک پیامرسان خارجی اختلال داشت؛ گاهی اختلال طبیعی است، ولی باید تلاش شود که تکرار نشود و به حداقل برسد. زیرساخت این پیامرسان ها را وزارت ارتباطات تامین می کند و تلاش ما این است که روزبه روز کیفیت زیرساخت ها تقویت شود.

مسدودسازی مصرف آزاد اینترنت در اپراتور سوم تلفن همراه از دیگر خبرهایی بود که در این هفته منتشر گردید. در حقیقت بر طبق مصوبه شماره ۵-۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مشترکان تلفن همراه باید توجه داشته باشند در صورتیکه بدون خرید بسته اینترنت و یا بعد از پایان بسته اینترنتی خود، از این سرویس استفاده کنند، تعرفه اینترنت آنها بصورت تعرفه آزاد محاسبه می شود.

از همین رو ارائه دهندگان خدمت اینترنت همراه موظف می باشند پیش از تمام شدن اعتبار (اعتبارحجمی یا اعتبار زمانی) بسته های اینترنت مشترکان و یا در صورت استفاده مشترکان بدون داشتن بسته تشویقی، پایان اعتبار بسته و یا استفاده از اینترنت با تعرفه آزاد را در قالب پیامک به مشترکان اطلاع رسانی کنند.

در همین رابطه طبق اعلام مدیرکل صیانت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری امکان مسدودسازی مصرف آزاد اینترنت برای مشترکین اپراتور رایتل هم فراهم گشته است که مشترکان این اپراتور می توانند با شماره گیری کد دستوری #۶*۲۰۰* مصرف آزاد اینترنت را مسدود کنند.

همچنین در هفته ای که گذشت مهلت اجرای دستورالعمل صیانت از حریم خصوصی کاربران تمدید گردید. اواخر سال قبل دستورالعمل جدید برای صیانت از داده های مردم در سکوها و سامانه ها توسط رییس مرکز ملی فضای مجازی ابلاغ گردید که بر طبق آن همه ارائه دهندگان خدمات که بوسیله سامانه ها و سکوهای فضای مجازی به مردم خدمات برخط ارائه می کنند موظف شدند حداکثر تا دو نسبت به اجرای این دستورالعمل اقدام نمایند و در صورتیکه این اقدام صورت نگیرد، مجوزهای استمرار یا تمدید فعالیت آنها صادر نخواهد شد.

اما با گذشت تقریباً دو ماه از این مساله سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از تمدید مهلت اجرای دستورالعمل صیانت از حریم خصوصی کاربران آگاهی داد. بگفته وی جلسات مختلفی بمنظور پیگیری اجرای آن در سکوها و سامانه ها انجام شد و در پروسه این نظارت و پیگیری، سامانه ها و کسب و کارهای بخش خصوصی از مرکز ملی فضای مجازی خواستند که فرصت اجرای این دستورالعمل را به سبب ابعاد فنی و اجرائی آن، از حداکثر ۲ ماه بعد از ابلاغ به حداکثر ۴ ماه بعد از ابلاغ افزایش یابد تا آنها بتوانند در فرصت مناسب نسبت به ابعاد فنی و برنامه نویسی اجرای دستورالعمل نیز، اقدام لازم را انجام دهند.

از دیگر خبرهای مهمی که در این هفته منتشر گردید می توان به هوشمندسازی ۲۳ درصد خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران اشاره نمود. بیتا کیامهر- مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران- اظهار داشت: در مجموع ۲۳ درصد خدمات دارای شناسه خدمت این سازمان بصورت هوشمند ارائه می شوند. البته سایر خدمات نیز با بوجودآوردن دسترسی سهل و یکسان در اختیار کلیه ذینفعان قرار گرفته است و از زمان ثبت درخواست در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار می گیرند و ارائه می شوند. به عنوان نمونه، خدمات صدور گواهی تاییدیه حوزه مالکیت نرم افزار و صدور گواهی سلامت و احراز اصالت نرم افزار همچون خدماتی هستند که در مدت زمان کمتر از سی روز صادر می شوند.




1403/01/17
15:36:08
5.0 / 5
345
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , خصوصی , طلا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
لیدی شال LadyShal