رغبتی به بازار خودروی چین نیست

رغبتی به بازار خودروی چین نیست

به گزارش لیدی شال، فروش خودرو های سواری چین از ژانویه تا فوریه ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.


به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، آمارها نشان داد که فروش خودرو های سواری چین در دو ماه اول سالجاری ۲۰ درصد کاسته شده که نشان دهنده تقاضای ضعیف در بزرگ ترین بازار خودروی جهان حتی در شرایطیست که بعضی از تولیدکنندگان خودرو برای احیای تقاضا، قیمتها را کم می کنند.
انجمن خودرو های مسافری چین اعلام کرد، فروش در ماه فوریه، ۱.۴۲ میلیون دستگاه و ۱۰.۴ درصد بیشتر از سال قبل بود. فروش خودرو های انرژی نو که شامل خودرو های برقی و پلاگین هیبریدی می شود، سریع تر از کل بازار رشد کرد و در ماه فوریه نسبت به سال قبل ۶۱ درصد افزایش پیدا کرد. سال گذشته، دولت این کشور معافیت مالیاتی را برای چنین محصولاتی تمدید کرد، در حالیکه مقامات محلی مشوق هایی را برای تشویق خرید به کار گرفتند.
خودرو های انرژی نو بیشتر از ۳۰ درصد از فروش خودرو های جدید را می سازند و خودرو های الکتریکی سهم بازار را از خودرو های پرفروش با موتورهای احتراق داخلی گرفته اند.
بر مبنای داده های خرده فروشی بانک بین المللی بازرگانان چین، شرکت بی وای دی پرفروش ترین برند خودروی سواری چین در ماه فوریه بود و برای بار دوم در چهار ماه گذشته از برند فولکس واگن پیشی گرفت.
طبق گزارش رویترز، تسلا ۱۱.۵ درصد از فروش خودرو های برقی چین در ماه فوریه را به خود مختص کرده است. این خودروساز آمریکایی در ماه فوریه ۴۰ هزار و ۴۷۹ خودروی ساخت چین صادر کرد و هدف آن افزایش صادرات و گسترش به بازارهای جدید است.




منبع:

1401/12/18
18:12:22
5.0 / 5
362
تگهای خبر: بازار , بازرگانان , دستگاه , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
لیدی شال LadyShal