مجلس و راهكارهایش برای رفع مشكلات صنعت خودرو؛

وقتی خودروی داخلی نماینده مجلس به روغن ریزی افتاد

وقتی خودروی داخلی نماینده مجلس به روغن ریزی افتاد

به گزارش لیدی شال، خراسان شمالی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از کیفیت خودرو های داخلی انتقاد نمود و اظهار داشت: خودروی خودم بعنوان یک خودروی داخلی کمتر از ۳۰ هزار کیلومتر کار کرده اما حالا به روغن ریزی افتاده است.


علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا، ضمن اشاره به این که کیفیت خودرو های داخلی قابل قبول نیست و صنعت خودرو در داخل کشور نتوانسته رضایتمندی برای مردم ایجاد نماید، اظهار نمود: افزایش کیفیت برای صنعت خودروسازی هزینه دارد و از سویی ما در صنعت خودرو شاهد نظارت مصرف کننده نیستیم که همین مبحث سبب شده تا صنعت خودروسازی به فکر افزایش کیفیت محصولات خود نباشد.
وی با تاکید براینکه در صنعت خودروسازی انگیزه وجود ندارد، اضافه کرد: راهکار اول برای کاهش مشکلات صنعت خودرو، آزادسازی واردات خودرو بود که مجوز این مساله دریافت شده است.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به راهکار دوم که بیرون آمدن دولت از صنعت خودروسازی است، افزود: دولت باید از شرکتهای خودروسازی بیرون برود و همه امور آن در دست بخش خصوصی باشد.
وی ادامه داد: راهکار سوم هم تقویت بخش خصوصی برای فعالیت در صنعت خودرو است که باید مورد توجه قرار گیرد.
جدی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت ها برای واگذاری به بخش خصوصی در حال انجام می باشد، خاطرنشان کرد: در سال ۹۹، دومین رتبه قاچاق کشور در بحث قاچاق قطعات خودرو بود که این مسائل در کاهش کیفیت محصولات خودروسازان بسیار مؤثر است.
وی با تاکید براینکه بزرگترین مافیا در بخش تأمین قطعات خودرو است، بیان نمود: صورت مالی خودرو سازان نشان از هزینه ۲۰۰۰ دلاری برای قطعات هر خودروی داخلی دارد که ما این مورد را قبول نداریم و اگر این مورد در راه درستی صورت گیرد، هزینه مذکور به ۵۰۰-۶۰۰ دلار کاهش پیدا می ‎کند.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رقابت در صنعت خودروسازی به درستی در کشور شکل نگرفته است، اضافه کرد: هزینه های نیروی انسانی و هزینه های مالی خودروسازان بسیار بالا است که باید کاهش پیدا کند.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در مقطعی از زمان به بهانه ارتباط گیری با شرکتهای خارجی مانند رِنو، پژو و... ما را به شرکتهای خارجی وابسته کردند، افزود: بخشی از قطعات خودرو از این محل تأمین می شد که بعد از فاصله گرفتن از این شرکت ها خودروسازان ما به قطعات چینی روی آوردند و الان شاهد چنین وضعیتی هستیم.



1401/06/15
23:22:18
5.0 / 5
533
تگهای خبر: خصوصی , قاچاق , كیفیت , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
لیدی شال LadyShal