عضو اتحادیه صادركنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد
ایجاد بازارهای جدید برای صادرات روغن موتور
به گزارش لیدی شال، عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی از ایجاد بازارهای جدید برای صادرات روغن موتور آگاهی داد و اظهار داشت: در حال حاضر صادرات چندانی در این عرصه نداریم اما با ورود فناوری جدید مقرر است به کشور هند صادرات داشته باشیم و از بازار عمان برای صادرات به کشورهای آفریقایی استفاده خواهیم کرد.
به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، وحدت شهبازی در جمع خبر نگاران با اشاره به اینکه برای توسعه بازار روانکار بخشی را بعنوان مهندسی فروش ایجاد و از مهندسان دانشگاه های تهران و شریف استفاده کردیم تا فصل نوینی را در حوزه بازار روانکارها ایجاد نماییم، اظهار نمود: ایران دارای یکی از بزرگ ترین بازارهای خاورمیانه در حوزه روغن موتور است و الان در کشور ۲۲ میلیون خودرو سواری و پنج میلیون خودرو دیزلی و صنعتی درحال تردد است.
وی با تکیه بر این که سالانه حدود ۱.۲ میلیون خودرو تولید و به این چرخه اضافه می شود، اظهار داشت: مصرف سالانه روانکارها در ایران حدود ۸۰۰ میلیون لیتر است که حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون لیتر در ارتباط با روغن موتور می شود و بازار افزودنی های خودرو مانند مکمل های روغن حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزیابی شده است که با توجه به غیر استاندارد بودن بسیاری از محصولات موجود در بازار اکثرا باعث اصطحلاک و کاهش کارآمدی موتور می شود.
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به اینکه علیرغم این حجم از تقاضا خیلی از محصولات موجود در بازار از نظر کیفیت و تکنولوژی قابل رقابت با برندهای پیشرفته خارجی نیست، بنابراین کمبود در میان بخش احساس شد، اضافه کرد: این احساس در بازار بوجود آمد که صنعت خودرو تشنه محصولات با کیفیت باشد و این همان موضوعی است که میتوان با واردات برند autoprofi مسئله را حل کرد.
شهبازی با اشاره به اینکه تعهد ما در این حوزه افزایش کیفیت ونوآوری است، اظهار داشت: مأموریت ما اینست با عرضه راهکارهای پیشرفته و باکیفیت برای بهبود عملکرد خودرو ها این برند وارد بازار شود، اظهار داشت: این برند دارای تکنولوژی آلمانی است که طیف وسیعی از روانکارها و افزودنی های سوخت را با بالاترین استاندارد جهان عرضه می کند.
وی افزود: از خصوصیت های دیگر میتوان به کاهش استهلاک، کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان احتراق و سازگاری با استاندارهای یورو چهار و پنج اشاره نمود.
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی اظهار نمود: با توجه به این که در بازار ایران نظارت کمتری وجود دارد برخی محصولات تقلّبی تولید می شود، روغن های تقلّبی وسوخته برای محیط زیست صدمه ها هستند و عمدتا برای صادرات تولید می شود اما به علت گاها در داخل هم توزیع می شود.
شهبازی با اشاره به اینکه طی دو و سه ماه اخیر با برخی شرکتهای اروپایی، کره ای و ژاپنی صحبت و مکاتبه کردیم اما به علت شرایط فعلی کشور صرفاً علاقمند به فروش بودند، اما با توافقی که با شرکت آلمانی صورت پذیرفت قرار شد که تحت لایسنس در ایران تولید نماییم و تکنولوژی لازم را به ما بدهند.
وی ادامه داد: هم اکنون امکان تولید برخی روغن ها در داخل وجود دارد اما برای برخی روغن ها مانند روغن گیربکس اتومات که به طور عمده روغن پایه آنها وارداتی است تکنولوژی لازم را نداشتیم که آنرا وارد کرده ایم و به دنبال بی نیازی کشور در این عرصه هستیم.
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید بر مبنای نیاز است و اگر نیاز بیشتری داشته باشیم می توانیم تولید را هم افزایش دهیم، اظهار داشت: یکی از بارزترین موضوعی که حالا روی آن متمرکز هستیم مسئله صادرات است، حالا صادرات چندانی نداریم اما می خواهیم به کشور هند صادرات داشته باشیم و با استفاده از بازار عمان برای صادرات به کشورهای آفریقایی است و مقرر است بازارهای جدیدی در این عرصه ایجاد شود.
شهبازی با اشاره به اینکه سیاست ایجاد بازارهای جدید صادراتی است، ارتباطات خوبی در حوزه بین الملل برقرار شده و می خواهیم از این ارتباطات در حوزه روغن موتور استفاده نماییم، اظهار داشت: اگر مسئله اف ای تی اف حل شود بشدت بازار متحول می شود و این فقط در ارتباط با روغن موتور نیست و در تمام حوزه ها این تحول اتفاق می افتد.
وی ادامه داد: هم اکنون برندهای بزرگ دنیا را در بازار ایران نداریم و الان با مشکل واردات مواد اولیه مواجه هستیم اما از نظر علم و تکنولوژی با محدودیتی مواجه نیستیم و امکان تولید هر محصولی در کشور وجود دارد اما قیمت تمام شده بسیار گران می شود بنابر این واردات به تولید ترجیح داده می شود.
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به اینکه علاوه بر این سرمایه گذار وجود ندارد چونکه بازدهی این بازار بلند مدت است و سرمایه گذاری در بازاری که ثبات آن معلوم نیست وارد نمی گردد، اظهار داشت: از نظر دانش فنی مهندسان ایرانی توانایی ساخت هر محصولی را دارند.
به قول شهبازی علاوه بر روغن موتور بنزینی و دیزلی روغن موتورهای صنعتی هم در دستور کار است چونکه صنعت بشدت به این بخش نیاز دارد و اساسا به این بخش هم وارد خواهیم شد.
منبع: لیدی شال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب